Groene Hart 2024: verslag

Oranje Primeur op de golfbaan...

De Groene Hart wedstrijd van golfclub Hitland is één van de wedstrijden waar de leden naar uitgekeken hebben.
Elk jaar wordt deze zogenaamde “funwedstrijd” gestreden op de baan in het Recreatieschap Hitland. Dit keer ging het er weer om dat je als eerste een plantje mocht uitkiezen als je het beste resultaat op de baan kon laten zien.

De prachtige “African Breeze” van G.C. Stolwijk & Co. uit Boskoop was de absolute primeur op 18 april j.l. Dit oranje bolgewas werd gepresenteerd aan alle seniorleden van de wedstrijd.

De winnaar van de dag was J.F. Wessel. Hij kreeg als eerste dit prachtige oranje plantje uitgereikt. Toch was vooral de gezelligheid en het gevoel erbij te horen het voornaamste.

Sinds 1998 brengen Boskoopse leden van de club al gratis  planten en struikjes mee om de gezelligheid te verhogen. Lange tijd is er golf gespeeld voor een goed doel. Zoals er lang is gespeeld voor de Vereniging voor mensen met Constitutioneel Eczeem (VMCE). Ook is er gespeeld om de kas van de Stichting Handicarts te steunen. Die stichting zorgt ervoor dat golfers die minder gemakkelijk door de baan kunnen lopen in een voordelige handicart toch tot op hoge leeftijd mee kunnen spelen.

In veel tuinen en balkons van golfclubleden staat dan ook menig aandenken aan zo’n jaarlijks terugkomend evenement. Al 26 jaar om precies te zijn.

Zo wordt de belangstelling voor alles wat groeit en bloeit gestimuleerd door Boskoopse kwekers.

18 april –  golfclub Hitland (Marijke Woudenberg)